Meer weten over de Scoutfair? Op deze pagina ben je aan het juiste adres.

Locatie

De Scoutfair wordt gehouden in het clubhuis en op het omliggende terrein van Scouting Christiaan de Wet in Ouderkerk aan den IJssel.

Adres:
Scouting Christiaan de Wet
Sportlaan 1
2935XX, Ouderkerk aan den IJssel

Parkeergelegenheid:

In verband met beperkte parkeergelegenheid willen we je vragen om zoveel als mogelijk lopend of met de fiets te komen!

Als je iets gekocht hebt wat je niet lopend of met de fiets kunt meenemen ben je altijd welkom om de auto even voor te rijden op de Sportlaan om je spullen in te laden. We houden je spullen dan uiteraard even apart voor je.

Geschiedenis

In 2006 vond de eerste Scoutfair plaats. Het doel was geld in te zamelen voor de te realiseren aanbouw van het clubhuis. Sindsdien heeft er om het jaar een succesvolle editie plaats gevonden. Elke editie later bleek weer een stukje succesvoller te zijn door de kennis en ervaring uit voorgaande jaren te gebruiken. Hierdoor is de Scoutfair een goed draaiend evenement geworden met veel bekendheid in de regio.

Ondanks dat het oorspronkelijke doel van de Scoutfair, de uitbreiding, gerealiseerd is, willen we dit mooie evenement niet stopzetten. De Scoutfair is zowel financieel als promotioneel succesvol gebleken en het zou zonde zijn niet de vruchten te blijven plukken van dit mooie evenement. Mede door de inkomsten van de Scoutfair kan de contributie laag blijven en hebben we de mogelijkheid om het scoutingspel verder te ontwikkelen (GPS, klimtoren, Outdoor cooking materiaal, enz.).

Opbrengst

De opbrengst van de Scoutfair komt ten goede aan de organiserende scoutinggroep ‘Christiaan de Wet’. Het geld zal besteed worden om het scoutingspel binnen de vereniging te bevorderen.

Scouting staat voor uitdaging! Bij Scouting besteden kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd in de natuur. Ze hebben veel plezier met elkaar en leren om samen te werken en respect te hebben voor de ander. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te ontdekken en te leren.

Opbrengst Scoutfair 2019

In 2021 vierde scouting Christiaan de Wet het 75-jarig jubileum. Omdat we dit kroonjaar niet ongemerkt voorbij wilden laten gaan is de opbrengst van de Scoutfair in 2019 gebruikt om groots kunnen uitpakken tijdens ons jubileumjaar en tijdens ons gezamenlijke jubileumkamp!

Opbrengst 2017

Met de opbrengst van de Scoutfair in 2017 hebben we een grote verzameling met outdoor cooking materiaal aangeschaft. Ben je benieuwd wat outdoor cooking is? Kijk dan op onze pagina ‘Outdoor Cooking‘ op deze website, of nog beter: Kom naar de doorlopende demonstraties van ons outdoor cooking materiaal kijken tijdens de Scoutfair op 24 juni!

Vrijwilligers

Tijdens de Scoutfair steken al onze eigen vrijwilligers de handen oude mouwen. Maar daarnaast kunnen we altijd extra handjes gebruiken. Zowel vooraf als tijdens de Scoutfair is alle hulp welkom, waar kun je zoal aan denken?

Voorafgaand aan de Scoutfair:

• Benaderen van potentiële kraamhouders
  • Sorteren van rommelmarkt spullen
  • Opbouwen van de rommelmarkt (week voorafgaand aan de Scoutfair)
  • Opbouwen Scoutfair

Tijdens de Scoutfair (kan ook een dagdeel zijn):

• Verkopen van rommelmarkt spullen
  • Catering/barbemanning
  • Afbreken rommelmarkt
  • Hulp bij het rad van avontuur

Daarnaast staan wij altijd open voor een eigen vrije inbreng. Kan/heb jij iets waarmee je de Scoutfair ook van dienst kan zijn? Neem geheel vrijblijvend contact op. Ook voor je maatschappelijke stage kun je terecht op de Scoutfair.

Wij zijn bereikbaar via:
E-mail: scoutfair@scoutingouderkerk.nl
Facebook: www.facebook.com/scoutfair
Telefonisch: 0180-682932
Dit is het nummer van clubhuis ‘De Shelter’ van Scoutinggroep Christiaan de Wet.

In principe zijn er op woensdag- en vrijdagavond van 19:00 tot 22:00 en op zaterdag van 10:00 tot 18:00 mensen op het clubhuis aanwezig.